Härlig dag

2010-12-22 | 22:02:55
Igår så var jag och spelade biljard med Johanna och Duncan på Efees snooker club. Jag har varit sugen på det riktigt länge nu så äntligen blev det av. Jag och Johanna som var i lag vann en gång av typ 8 (trots grovt fuskande, inte i det vinnande spelet dock). Det blev lite sent eftersom att Johanna hade blödit näsblod hela dagen. Hon gled runt med en bomullstuss i näsan hela kvällen, riktigt glamoröst. När jag kom hem drygt klockan 12 så var Allan hemma och stressade inför sin resa till Belfast som hon ska göra imorgon. Det blev automatiskt att vi snackade bort någon timme så däckade totalt i sängen tillslut.
Idag så har jag haft den mest stressiga dagen i mitt liv. Trött från gårdagen till att börja med men inget allvarligt liksom. Men ALLA människor vill ha sina mediciner inför jul, Claire min kollega är borta hela veckan på begravning så det är bara jag och Nunzia. Nunz hade miljontals dossetter att göra så jag var praktiskt taget ensam i butiken under den mest stökiga dagen/veckan någonsin samtidigt som jag försöker packa upp en massiv leverans som vi fick för två dagar sen nu men fortfarande knappt har halverat, svarar i telefon, beställer recept, tar hand om pappersarbetet, försöker hålla affären i något sånära skick, svarar på tusen frågor, måste ha koll på att inget stjäls, ser till att allting beställs för veckan och morgondagen, räknar kassan etc.  Ganska körigt om man säger så, skulle velat dela mig själv i tio delar.
I slutet på dagen så var det bara jag och apotekaren kvar. Två minuter innan vi ska gå ut genom dörren så kommer givetvis en asseg kort liten kund med en lustig accent in och ska ha någon medicin som han inte ens vet vad den heter. Han ringer sin kompis och försöker ta reda på det och kommer fram med " blucafarmin" FUCKING BLUCAFARMIN!!!! (Ingenting som finns om man säger så och lyssna själva hur lustigt det låter, speciellt från en 1,50 meter lång snubbe i fula glasögon och en läspande rolig dialekt !)
Jag bryter ihop TOTALT.
Jag vänder mig om och kollar på apotekaren och försöker säga har vi någon blucafarmin? Men ut kommer mest skratt. Även hon skrattar galet åt situationen(tur att det inte var min chef utan den sköna irländaren). Jag bara går in i bakre rummet utan att vända mig tillbaka och kolla på kunden. Jag står bakom hörnet och asgarvar/gråter tills kunden har gått (apotekaren får försöka lista ut vad han vill ha).
Nu har jag kommit hem, lagat mat som jag ska äta när Allan kommer hem eftersom att hon åker till Belfast imorgon så det blir som lilla julafton. Jag har på det dammsugit hela huset samt snuskiga trappan. Vår nya dammsugare luktar starkt av stall när man använder den och en del av den saknas så den passar snarare en dvärg än en normal-lång människa.
SEMESTER KOM SNART!
Igår så var jag och spelade biljard med Johanna och Duncan på Efees snooker club. Jag har varit sugen på det riktigt länge nu så äntligen blev det av. Jag och Johanna som var i lag vann en gång av typ 8 (trots grovt fuskande, inte i det vinnande spelet dock). Det blev lite sent eftersom att Johanna hade blödit näsblod hela dagen. Hon gled runt med en bomullstuss i näsan hela kvällen, riktigt glamoröst. När jag kom hem drygt klockan 12 så var Allan hemma och stressade inför sin resa till Belfast som hon ska göra imorgon. Det blev automatiskt att vi snackade bort någon timme så däckade totalt i sängen tillslut.
Idag så har jag haft den mest stressiga dagen i mitt liv. Trött från gårdagen till att börja med men inget allvarligt liksom. Men ALLA människor vill ha sina mediciner inför jul, Claire min kollega är borta hela veckan på begravning så det är bara jag och Nunzia. Nunz hade miljontals dossetter att göra så jag var praktiskt taget ensam i butiken under den mest stökiga dagen/veckan någonsin samtidigt som jag försöker packa upp en massiv leverans som vi fick för två dagar sen nu men fortfarande knappt har halverat, svarar i telefon, beställer recept, tar hand om pappersarbetet, försöker hålla affären i något sånära skick, svarar på tusen frågor, måste ha koll på att inget stjäls, ser till att allting beställs för veckan och morgondagen, räknar kassan etc.  Ganska körigt om man säger så, skulle velat dela mig själv i tio delar.
I slutet på dagen så var det bara jag och apotekaren kvar. Två minuter innan vi ska gå ut genom dörren så kommer givetvis en asseg kort liten kund med en lustig accent in och ska ha någon medicin som han inte ens vet vad den heter. Han ringer sin kompis och försöker ta reda på det och kommer fram med " blucafarmin" FUCKING BLUCAFARMIN!!!! (Ingenting som finns om man säger så och lyssna själva hur lustigt det låter, speciellt från en 1,50 meter lång snubbe i fula glasögon och en läspande rolig dialekt !)
Jag bryter ihop TOTALT.
Jag vänder mig om och kollar på apotekaren och försöker säga har vi någon blucafarmin? Men ut kommer mest skratt. Även hon skrattar galet åt situationen(tur att det inte var min chef utan den sköna irländaren). Jag bara går in i bakre rummet utan att vända mig tillbaka och kolla på kunden. Jag står bakom hörnet och asgarvar/gråter tills kunden har gått (apotekaren får försöka lista ut vad han vill ha).
Nu har jag kommit hem, lagat mat som jag ska äta när Allan kommer hem eftersom att hon åker till Belfast imorgon så det blir som lilla julafton. Jag har på det dammsugit hela huset samt snuskiga trappan. Vår nya dammsugare luktar starkt av stall när man använder den och en del av den saknas så den passar snarare en dvärg än en normal-lång människa.
SEMESTER KOM SNART!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: