Julafton

2010-12-24 | 17:55:16
Idag så har jag jobbat till klockan två, det var galet hektiskt och jag hann inte ens äta lunch men rätt mysigt i alla fall. Efter det så gick jag till Bethnal Green rail station för att hämta tågbiljetterna Belfast-London. Lustigt nog så behöver man kontokortet man betalade med (min mammas då) för att hämta ut biljetterna. BINGO! Gick därefter till Tesco för att handla julmat tillsammans med ett hundratal andra sista-minutare samtidigt som jag försöker lösa tågbiljettssituationen på telefon. Hungrig och stressad som jag är så får jag nog lämpar över det hela på Allan och satsar på att komma hem. Nu har jag ätit och känner mig som en människa igen.
Vårt rum är tråkigt tomt nu utan Allan och jag önskar att hon var här. Men snart kommer i alla fall Johanna och då blir det brandy, daddlar och chips+ julutgång. Julmat och annat traditionellt ska vi syssla med imorgon. Man kunde tro att jag skulle tycka att den här julen var jättesorglig och ensam men det känns faktiskt speciellt på något sätt. Jag har inte direkt kunnat frammana någon julstämning de senaste åren och känner att det var läge för en ny typ av jul.
Puss och kram till er alla! Hoppas ni får en god jul!
Idag så har jag jobbat till klockan två, det var galet hektiskt och jag hann inte ens äta lunch men rätt mysigt i alla fall. Efter det så gick jag till Bethnal Green rail station för att hämta tågbiljetterna Belfast-London. Lustigt nog så behöver man kontokortet man betalade med (min mammas då) för att hämta ut biljetterna. BINGO! Gick därefter till Tesco för att handla julmat tillsammans med ett hundratal andra sista-minutare samtidigt som jag försöker lösa tågbiljettssituationen på telefon. Hungrig och stressad som jag är så får jag nog lämpar över det hela på Allan och satsar på att komma hem. Nu har jag ätit och känner mig som en människa igen.
Vårt rum är tråkigt tomt nu utan Allan och jag önskar att hon var här. Men snart kommer i alla fall Johanna och då blir det brandy, daddlar och chips+ julutgång. Julmat och annat traditionellt ska vi syssla med imorgon. Man kunde tro att jag skulle tycka att den här julen var jättesorglig och ensam men det känns faktiskt speciellt på något sätt. Jag har inte direkt kunnat frammana någon julstämning de senaste åren och känner att det var läge för en ny typ av jul.
Puss och kram till er alla! Hoppas ni får en god jul!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: